Tagget: Henrik, vejledning
- Dette emne har 3 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 3 år, 1 måned siden af
Henrik, Public Service for -næsten- alle, dog primært par <3 <3.
-
ForfatterIndlæg
-
-
2021-11-30 kl. 17:17 #4492
Hej 🤗
Jeg hedder Henrik og ja, det var mig der var på TV2 som “Den Gavmilde Sæddonor”. (Den kan -endnu- ses eller gen-ses på TV2 Play).
I praksis er jeg mere Far, Regnbuefar, Moster Henrik, Daddyo, Onkel Henrik og i fremtiden Faster Henrik med mere.Har lavet dette opslag for at dele mine erfaringer og svare på spørgsmål. Jeg ved at det kan være svært, om ikke umuligt at finde svar man kan regne med uanset om man bruger Google eller ringer til Familieretshuset. Ringer man to eller tre gange, så kan man sagtens få to eller tre forskellige svar hvilket jo ikke kan bruges, da man ikke kan regne med svarene. De kan jo ikke alle have ret, slet ikke hvis de siger det modsatte af hvad andre tidligere har sagt. Er selv blevet direkte forkert vejledt af Familieretshuset, hvilket resulterede i to Faderskabssager. Så en del er min erfaring er ret dyrekøbt. Så derfor tænker jeg at jeg gerne vil dele ud af den, så andre undgår at falde i de samme fælder.
Stil gerne spørgsmål om alt (svarene er baseret på egen erfaring), eksempelvis om:
- Hvordan inseminerer man med bedst odds for at blive gravid?
- Hvad skal man bruge?
- Fremgangsmåde i praksis?
- Hvordan gør man og hvad er muligt og ikke muligt, rent juridisk?
- Hvordan får man som Mødre, fælles Forældremyndighed?
- Medmoderskab, adoption?
- Hvad er en Blanket 9?
- Hvad siger reglerne om hjemmeinsemination kontra sex, i forhold til Forældreskab?
- Er en skriftlig aftale juridisk gyldig?
- Medmor, hvordan gør man og hvilke muligheder er der?
- Hvilken fordel er der, efter man -som Medmor- har adopteret første barn?
I ønskes hermed det dejligste (og måske hårdeste) eventyr, Forældreskab og børn ❤️🧡💛💚💙💜
De aller bedste hilsener, Henrik
-
Dette emne blev ændret 3 år, 2 måneder siden af
-
-
-
2022-01-05 kl. 13:31 #4622
Louise
DeltagerHej Henrik
Du lyder som en med lidt (meget) erfaring.
Læste bare dit opslag fordi jeg generelt forsøger at blive lidt klogere på det hele.
Jeg er i et forhold med en mand som ikke kan få og heller ikke ønsker flere børn, men vil gerne støtte mig i selv at få et barn. Nu har jeg fundet mig en rigtig sød homoseksuel mand og planen er at gå videre sammen i et aftalt forældreskab.
Jeg ved ikke helt hvad jeg egentlig skal vide og ved dårligt hvor vi skal starte, men bliver nysgerrig på nogle at de ting du skriver om.
Hvis du har tid måtte du gerne forklare/uddybe Blanket 9, reglerne om hjemmeinsemination kontra sex i forhold til forældreskab?
Jeg ved slet ikke hvilken vej vi vil gå endnu, om det er fertilitetsbehandling eller hjemmeinsemination, men vil gerne være så oplyst som muligt inden der tages nogle beslutninger.
Håber du har tid at dele lidt ud af erfaringerneRigtig god dag
Louise -
2022-01-06 kl. 18:35 #4625
Hej Louise.
Det har du ret i, har prøvet lidt af hvert når det kommer til at brugen børn til verden og i forskellige konstellationer.
Det lyder som starten på et Babyeventyr 🙂Ok, Blanket 9 er KUN relevant hvis man er er et Kvindeligt par, der tager egen Donor med. Også kaldet Dedikeret Donor. Meningen med Blanket 9 er at Medmor bliver skrevet som Forælder inden Barnet kommer til verden. Og at Manden ike bliver skrevet på som Far, men som Donor, altså helt uden rettigheder eller pligter. Hvor Mor og Medmor har alle rettigheder og pligter da de er Forældre, både juridisk og i praksis. Så tænker ikke at den er relevant for jer.
Uanset om man har sex, eller om man hjemmeinseminerer med en sprøjte, så er det juridisk det samme. Den Mand hvis sæd bruges til hjemmeinsemineringen bliver derfor registreret som juridisk Far.
Hvis man som Kvinde tager egen Donor med på klinik, så er det ham der bliver registreret som Far.
Spørg gerne, hvis der dukker flere spørgsmål op 🙂
Mvh Henrik
-
2022-01-06 kl. 19:02 #4626
P.S. Der er disse to søde Damer der kan hjælpe med at få snakket tingene igennem, hvis i har brug for det: https://aftaltforaeldreskab.dk
Mvh Henrik
-
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.